Datum vzniku Slovenské pošty se kryje s datem vzniku samostatné Slovenské republiky 1. ledna 1993. K tomuto datu vznikly státní instituce, bez nichž by samostatný stát nemohl existovat. V roce 2004 došlo k přeměně Slovenské pošty v akciovou společnost, jejímž stoprocentním vlastníkem je slovenský stát. Na území Slovenské republiky má Slovenská pošta 1540 poboček.

Slovenská pošta

Slovenská pošta je největší poskytovatel moderních distribučních, komunikačních, doručovatelských a peněžních služeb na Slovensku.

Jako akciová společnost s jediným vlastníkem, kterým je stát, působí jako ekonomicky samostattý a konkurence schopný ekonomický celek.

  • Slovenská pošta díky vytvořeným logistickým podmínkám může podnikat ve střední a východní Evropě.
  • Služby Slovenské pošty se rozšiřují v souladu s měnícími se a zvyšujícími se potřebami klientů.

Slovenská pošta má k dispozici síť 1540 poboček ve slovenských městech a obcích.

Slovenská pošta na internetu

Jestliže chceme zjistit přesné informace o poskytovaných službách či o způsobu odesílání poštovních zásilek ze Slovenska, je nejlepším pomocníkem oficiální web Slovenské pošty. Stránky jsou přehledné a lze se na nich snadno pohybovat. V nabídkovém menu najdeme i služby, které bychom apriori nehledali (protože o nich nevíme), ale které nám usnadní poštovní styk – jedná se například o oblast internetového využívání služeb Slovenské pošty.

Načerpejte novou inspiraci pro zájezd či dovolenou na Slovensku na tomto odkazu ZDE!
  • Na stránkách jsou k nalezení i ceníky služeb. Je dobré zhlédnout je v aktuálním čase, protože se mohou měnit.
  • Na stránkách Slovenské pošty jsou k vyhledání i otevírací doby jednotlivých pošt na Slovensku (po zadání do interního vyhledávacího systému).

Jestliže potřebujeme znát poštovní směrovací čísla (PSČ) slovenských obcí, můžeme použít i vyhledávače na jiných slovenských serverech, které tuto službu nabízejí.

Novinky Slovenské pošty

Slovenská pošta průběžně inovuje a rozšiřuje své služby.

  • Od roku 2015 to například dvojí způsob podávání balíků, a to na adresu příjemce nebo jen na adresu pošty. Poslat balík na adresu pošty je levnější.
  • Další novější službou jsou integrovaná obslužní místa, na kterých je možno vyžádat si výpis z obchodního rejstříku pro právní účely nebo výpis z registru trestů, a to na počkání.
  • Od ledna 2015 Slovenská pošta rozšiřuje služby na výpis z vlastnického listu na všechna obslužná itegrovaná pracoviště.
  • Státní poštovní společnost ve spolupráci s ministerstvem financí rozšiřuje počet míst (na úřadech), kde je možno zaplatit pomocí samoobslužného terminálu úřední poplatky. Tak zvaný e-kolek slouží k úhradě služeb na krajských dopravních inspektorátech, katastrálních úřadech či na oddělení dokladů.

 

Ilustrační foto: sxc.hu

Další články z rubriky

Štítky: , , , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>